Az egész testet átmozgató önismereti torna nemcsak teherbírásunkat növeli: fontos önismereti információhoz is jutunk belôle. Az emberi test lenyomata mindannak, ami fizikailag és lelkileg történt velünk. Amirôl azt hisszük, karakter vagy alkat, nagy részben ezekre a történésekre adott testi válasz, azokhoz való alkalmazkodás. A testpáncéllá vált túlélési taktikák gyakran a gyerekkorban kiszabott szûk határok közé szorítják felnôtt kapcsolatainkat. Nehezen emel például hangot igazságtalanságok ellen az, akinél a légzést szabályozó mellkasi izomzat, torok, állkapocs ahhoz idomult, hogy minél kevesebb zajt csináljon.

Az önismereti torna révén pontosan megismerjük, hol „testesülnek“ meg bennünk a
védekezési mechanizmusok, sôt, át is alakíthatjuk ezeket – ez a torna terápiás „mellék -
hatása“. Csecsemôkorunktól mozgás révén alakítunk ki új idegi kapcsolatokat, tanulunk
meg gondolkodni, fogjuk föl a világot. Felnôtt korban is mozognunk kell, ha másképp
akarunk gondolkodni, érezni, a világban lenni. A rugalmas, teherbíróbb test jobban megfelel
a tágabb gondolkodásnak, a vibrálóbb érzelmeknek és a kitáguló térnek, amit magunkban
és magunk körül teremteni akarunk.

A módszer oktatója harmincévi külföldön folytatott természetgyógyász és
pszichoterapeutai munkája alapján hozta létre a gyakorlatsort, több forrásból (Psycho -
calisthenics, jóga, Bioenergetics, aikido, tibeti gyakorlatok, Polarity Therapy, Feldenkraismódszer, Applied Kinesiology stb).

Már egy alkalommal (ami egy egész napot vesz igénybe) elsajátítható a gyakorlatsor,
csakúgy, mint annak rövid, a sietôs hétköznapokban is alkalmazható változata. Az önismereti torna ugyanis akkor a leghatékonyabb a fentebb leírt hatások elérésében, ha minél gyakrabban, lehetôleg naponta végezzük azt. A lendület fenntartására, a gyakorlat elmélyítésére és a csoportos, közös inspirációra (legalább is egy ideig) a kb. 10 hetente ismétlôdô tanfolyamon való rendszeres részvétel a legalkalmasabb. Igény szerint a késôbbiekben közös heti gyakorlási alkalmakra is lehetôség nyílik, képzett asszisztensek vezetésével. A tanfolyamhoz laza (zipzár, öv, gomb, stb. nélküli) öltözék, és polifoam vagy jógamatrac szükséges. Hozzon magával bôven vizet, az ebédszünetre pedig könnyû, lehetôleg zöldségbôl és gyümölcsbôl álló ebédet, máskülönben el fog nehezülni a délutáni foglalkozás idejére.

Idôpontok (2009-2010):
2009: nov. 14. 2010: febr. 6, ápr. 17, jún. 19, szept. 4, nov. 13.
10-tôl 19 óráig

Helyszín: a megadott e-mail címen lehet utána érdeklődni

Ár:
11 000 Ft/alkalom
Diák 18 év felett, nyugdíjas, munkanélküli, gyes: 9 000 Ft
Diák 18 év alatt: 7 000 Ft
Bérlet (minden módozatban): 6 alkalom 5 áráért

Jelentkezés: onismeretitorna@gmail.com